۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۰۲

شکری:

شکارچیان غیرمجاز با همت محیط بانان دامغان ناکام ماندند

شکارچیان غیرمجاز با همت محیط بانان دامغان ناکام ماندند

سمنان-خبرگزاری مهر: مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان سمنان گفت: با هوشیاری محيط بانان يگان حفاظت این اداره کل در شهرستان دامغان، شكارچيان غيرمجاز از قصد شكار و تهديد جمعيت حيات وحش، ناكام ماندند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شکری پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل محیط زیست استان سمنان ضمن اشاره به اینکه شکارچیان غیرمجاز با همت محیط بانان شهرستان دامغان ناکام ماندند، گفت: در زمان سرشماری زمستانه مناطق شکار ممنوع این شهرستان، شکارچیان متخلف که تصور می کردند محیط بانان در منطقه شکار ممنوع سفید کوه آرسک در حال سرشماری هستند و از گشت و کنترل مناطق طالو و شیربند غفلت کرده اند، قصد ورود به آنجا را داشتند، ولی خوشبختانه مامورین یگان حفاظت محیط زیست با هوشیاری کامل و به صورت غیر محسوس در حال کنترل این منطقه بودند که این زیرکی محیط بانان باعث شد خودروي حامل متخلفين در بدو ورود به منطقه متوقف شود.

وی افزود: دو نفر متخلف که از افراد با سابقه در امر شكار نیز بودند دستگیر و پس از بازرسي از خودرو تعداد دو قبضه سلاح غیر مجاز و تعدادی ادوات شكار كشف و ضبط شد.

شکری افزود: متخلفین پس از تكميل پرونده به اتهام شروع به شكار و حمل سلاح و مهمات غير مجاز به محاكم قضايي معرفي شدند.

به گزارش مهر: شهرستان دامغان به لحاظ شرايط اقليمي و توپوگرافي داراي پوشش هاي جنگلي در شمال و بياباني در جنوب است.

سه منطقه شكار ممنوع سفيد كوه آرسك و طالو و شيربند در این شهرستان واقع شده که داراي گونه هاي ارزشمندي چون پلنگ، گربه وحشي، خرس قهوه اي، روباه، آهو، كل و بز، قوچ و ميش، پرندگان شكاري، كبك دري، كبك، تيهو، باقرقره و ... بوده و سرشماری زمستانه با استفاده از اکیپ های پیاده و به مدت پنج روز در این شهرستان انجام می پذیرد.

طبق نتایج سرشماری امسال جمعیت حیات وحش شهرستان دامغان رشدی 10 درصدی داشته است.

کد خبر 2001891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha